Tuesday, June 19

Dugaan datang bertimpa..

Inilah yang dinamakan kehidupan.. Ada masa kita berada di atas dan ada kala kita berada di bawah. Sudah pasti semua orang menginginkan kehidupan yang sentiasa berada di atas. Tidak perlu merasai setitik kesusahan, kepayahan, kesulitan.. Tapi selama mana kita sebagai manusia hanya terus duduk di atas sahaja. 

Hanya Allah SWT sahaja berhak merasa semua kesenangan Nya. Manusia diberi otak untuk berfikir.. diberi mulut untuk makan bukan... Tapi sampai bila orang lain sahaja yang kena menyuapkan makanan ke dalam mulut dia sahaja. Sebab tu Allah SWT bagi tangan untuk suap sendiri ke mulut... 

Cakap lebih tapi kerja satu habuk pun tak jalan akhirnya menyusahkan orang lain sahaja. Tolong lah.. belajar sampai ke DEGREE dah bukan SPM atau UPSR...Last-last minit minta simpati dengan orang lain. Tapi kerja buat tak ikhlas.. Semua orang ada kerja masing-masing.. Ada hal masing-masing.. Kami tiada masa nak melayan kerenah awak seorang sahaja. Bukan awak sahaja yang duduk kat dunia dan orang paling sibuk kat dunia ini.. ;)
 

Blog Template by YummyLolly.com